به‌نام خدا  
دوست عزیزی که در یکی از کامنت‌های اخیر در مورد انتقال و مهمان مطالبی را بیان فرمودید سلام. الان که این مطالب را برای شما می‌نویسم ده‌دقیقه از نیمه‌شب گذشته و احتمالاً تا پایانش شاید چیزی به سحر نمانده‌ باشد، هیچ کس مرا مجبور نکرده و نمی‌تواند مجبور کند که این موقع شب به شما جواب بدهم ولی به خاطر رسالتی که بر دوش خود احساس می‌کنم و از این‌بابت که درد دانشجو را درد خودم حس می‌کنم مطالبی را هرچند بی‌ارزش از نظر شما به صورت خیلی خلاصه و پراکنده بدون رعایت مقررات نگارش به ‌عرضتان می‌رسانم علیرغم اینکه الان حضور ذهن از نوع مشکل شما ندارم :

1 ـ لیستی که در وبلاگ مشاهده کردید ( کمیسیون موارد خاص‌) اصلاً ربطی به انتقال و مهمان نداشته و مربوط به دانشجویانی است که در طول تحصیل مشکل ادامه تحصیل پیدا کرده‌اند و درخواست آن‌ها جهت اخذ مجوز تحصیل به کمیسیون موارد خاص استانی که هراز چندگاهی در دانشگاه یزد برگزار می‌شود ارسال شده است.

2 ـ بالغ بر 85درصد دانشجویان ما غیربومی بوده و در شهر محل زندگی آنها تماماً مؤسسه غیرانتفاعی وجود دارد و هر ترم بالغ بر چهارصدنفر درخواست انتقال و مهمان می‌دهند که مسلماً اجابت تمام این درخواستها مقدور نبوده و به دلیل نداشتن سهمیه به این میزان مجبور به فیلتر کردن هستیم و مجبوریم به عده‌ای نه بگوییم که البته هیچ لذتی برایمان ندارد.

3 ـ فرموده ‌بودید که از یک سال پیش مدارک خود را ارائه کرده‌اید و هر ترم به بهانه‌ای به ترم بعد موکول شده است . عرض کنم خدمتتات که طبق مقررات دانشگاه حداقل 40درصد واحدهای دانشجو باید بگذرد تا شرایط بررسی را پیدا کند و تازه جنابعالی این حداقل را اکنون احراز نموده‌اید، ضمناً مدارک شما تحویل دانشکده گردیده تا در صورت موافقت دانشکده به کمیسیون نقل و انتقال ارجاع می‌گردد.

4 ـ فرموده‌اید که چرا یک جواب درست به بنده تاکنون ارائه نشده است؟ شما تاکنون یک‌بار جواب مخالفت شنیده‌اید که آن هم در بالا دلیل آن را توضیح دادم. ضمناً شما و نه شما هر دانشجوی دیگری چندبار به من مراجعه کرده و جواب نداده‌ام یا حتی جواب سربالا داده‌ام. یادم نمی‌آید ولی اگر بوده اول از خدا و بعد از آن دانشجو طلب عفو دارم و حاضر به هر نوع مجازاتی هستم.

5 ـ آن‌چه باعث شده تا تعجب شما را برانگیزد این است که اطلاعات شما فقط در حیطه مشکلات خودتان هست و بس و از مشکلات دیگران بی‌خبرید و بنده نه شرعاً مجاز هستم و نه در حوصله شما هست که پرونده مشکلات تک‌تک کسانی که مراجعه کرده‌اند را در اختیارتان بگذارم تا بفهمید شما مشکلتان بیشتر است یا دیگران تا شاید قدری شکرگزار خدا شوید . آیا لازم است پرونده سرطانی‌ها را برایتان رو کنم یا پرونده دانشجویی که مادرش در خانه‌ها کهنه‌شویی می‌کند؟ یا از پرونده دانشجویی برایتان بگویم که شیمی‌درمانی می‌شود ولی هنوز امید به زندگی را از دست نداده‌است؟ از چه بگویم تا مطمئن شوید که من عاشق چشم و ابروی کسی نیستم و خدای ناکرده از شما هم متنفر؟ عاجزانه تقاضا می‌کنم زود قضاوت نکنید.

6 ـ تمام درخواست‌ها با وضعیت مهمان نه انتقال بررسی شده و موافقت‌ها فقط یک ترم اعتبار دارد و دانشجو مجدداً در صورت نیاز باید برای ترم بعد درخواست بدهد.

7 ـ در مورد درخواست‌ها فقط در یک جلسه یکی دوساعته تصمیم گیری نمی‌شود، بلکه خدا گواه است که ساعتها مطالعه و بررسی شده تا به یک نتیجه واحدی رسیده می‌شود و خودتان هم واقفید که تصمیم‌گیری در این خصوص کار چندان راحتی نیست.

8 ـ مطمئن باشید و حتماً هم هستید که کسی هست که شما را بیشتر از خودتان دوست دارد و همیشه حواسش به شما و اعمال‌تان هست و بهتر می‌داند که خیر و صلاح شما در چیست. و اگر سختی در زندگی شما پیش می‌آید قطعاً به مصلحت شما بوده و چه بسا رفتن شما عین جفاکاری باشد.

9ـ دوست عزیزم آنچه بیان کردم مثل تصور شما نیست که قصد خام کردن شما در آن نهفته باشد و بهانه‌ای باشد برای عدم پذیرش درخواست‌تان . در هر حال اگر عمری بود امروز مجدداً درخواست شما بررسی خواهد شد و تمام آن‌چه فرموده‌ بودید لحاظ خواهد شد. از خداوند برای این بنده عاصی طلب عفو و مغفرت داشته و امیدوارم در دادگاه عدل الهی هیچ‌کدام از ما روسیاه نباشیم.

موفق باشید . نیمه‌شب شما به‌خیر و التماس دعا