سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک نکته خیلی مهم در مورد درس معرفی به استاد

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/7/19 6:39 صبح

به‌نام خدا
دانشجویانی‌که درس معرفی به استاد را اخذ نموده و نتوانند نمره قبولی را کسب نمایند اجباراً می‌بایست این درس را مجدداً در ترم بعد به صورت عادی اخذ و در تمام کلاسها حضور یابند.
موفق باشید


اخذ دروس به صورت همنیاز و تداخل‏دار

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/7/9 2:7 عصر

به‌نام خدا
دانشجویانی که درس پیش‌نیاز را در یک ترم اخد نموده و پاس ننمایند ( نمره کم‌تر از ده بگیرند یا حذف پزشکی یا غیر پزشکی نمایند) می‌توانند در ترم بعد به با نظر گروه به‌صورت همنیاز اخذ کنند. عدم رعایت دروس تداخل‌دار(تنها دو درس) فقط برای آندسته از دانشجویانی امکان‌پذیر است که در ترم آخر تحصیل باشند یا معدل آنها حداقل 17 باشد . به عنوان مثال دانشجویی که در ترم آخر به‌سر می‌برد و معدل بالای 17 دارد می‌تواند 2درس به‌صورت تداخل‌دار اخذ نماید. ضمنا دانشجوی ترم آخر می‌تواند از تسهیلات اخذ درس به صورت همنیاز ( به میزان یک‌بار ) استفاده نماید. البته بعضی از دانشجویان تصور اشتباهی از ترم آخر دارند. ترم آخر یعنی ترمی که هیچ واحد باقیمانده‌ای غیر از واحدهای اخذشده( چه به صورت معرفی به استاد و چه به صورت پروژه و کارآموزی) وجود نداشته باشد و با گذراندن واحدهای اخذ‌شده، دانشجو فارغ‌التحصیل شود.
موفق باشید.


یک نکته مهم در مورد درس معرفی به استاد

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/7/7 6:36 عصر

به نام خدا
دانشجویانی که درس معرفی به استاد اخذ نموده و این درس را افتاده اند برای بار دوم نمی توانند این درس را به صورت معرفی به استاد اخذ نمایند و می بایست به صورت ترم عادی اخذ شود.
موفق باشید


شرایط معادل‏سازی دروس

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/7/6 7:58 صبح

به‌نام خدا
شرایط معادل سازی
و پذیرش دروس گذرانده شده توسط دانشجویان در سایر دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به شرح ذیل اعلام می‌گردد. در خصوص دانشگاههای آزاد و مراکز آموزش وابسته به آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در صورت داشتن مجوز شورای گسترش وزارت علوم قابل اجرا می‌باشد.
الف) دروس پایه و تخصصی با نمره حداقل 13
ب) دروس عمومی با نمره حداقل 14
تبصره1: در خصوص دانشجویانی که درس خود را در دانشگاه علم و فرهنگ تهران گذرانده‌اند معادل سازی کلیه دروس اعم از پایه، تخصصی و عمومی با نمره حداقل 12 مجاز می باشد.
تبصره2: تعداد واحد معاد‌ل‌سازی‌شده دارای سقف نمی باشد.
د) نحوه تطبیق واحد دروس پیش‌دانشگاهی:
دروس پیش‌دانشگاهی گذرانده قبلی دانشجو در رشته و دانشگاه مورد تائید وزارت علوم به شرح ذیل تطبیق شود :
1 ـ درصورتیکه دروس پیش‌دانشگاهی قبلی دانشجو با دروس پیش دانشگاهی موجود در موسسه دارای تعداد واحد برابر باشد با نمره 10، تطبیق انجام می‌پذیرد
2 ـ درصورتیکه دروس پیش‌دانشگاهی قبلی دانشجو یک واحد از دروس موجود در موسسه کمتر باشد، با نمره حداقل 12، تطبیق انجام می‌پذیرد .
3 ـ درصورتیکه دروس پیش‌دانشگاهی قبلی دانشجو دو واحد از دروس موجود در موسسه کمتر باشد، با نمره حداقل 14، تطبیق انجام می‌پذیرد.
موفق باشید


توصیه خیلی مهم به دوستانم

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/6/29 11:43 عصر

به‌نام خدا
دوستان سلام
ثبت‌نام این ترم هم هرجوری بود گذشت . بعضی‌‌ها تونستند به اندازه دلخواه واحد انتخاب کنند و بعضی‌ها هم که دیر رسیدند سفره رو جمع کرده بودند و چیز زیادی گیرشون نیومد بعضی‌ها هم که هنوز خوابند. اونایی که نتونسته بودند به هر دلیلی انتخاب واحد مقدماتی انجام بدهند مجوز اخذ واحد کمتری بهشون داده شد. در این بین بعضی از دوستان که خیلی هم به من مراجعه کردند یا تماس گرفتند هم بودند که گفتن ثبت‌نام مقدماتی انجام دادیم، سیستم هم پیام ثبت موفقیت‌آمیز داد و خیالمون راحت بود که ثبت‌نام مقدماتی رو انجام دادیم ولی وقتی برای ثبت‌نام نهایی مراجعه کردیم سیستم پیغام می‌داد که شما به‌دلیل عدم انجام ثبت‌نام مقدماتی مجوز ثبت‌نام نهایی ندارید و به تبع اون مشکلات بعدی. از همه دوستانی که به این مشکل برخورده‌اند یا برنخورده‌اند یا دوستانی که در ترم آینده برای اولین‌بار ثبت‌نام اینترنتی انجام خواهند داد تقاضامندم برای به‌حداقل رساندن این‌ مشکلات حتما به روش  ساده زیرعمل کنید.در بعضی مواقع ممکن است سیستم پیغام انجام موفقیت‌آمیز را بدهد ولی برای چند لحظه ارتباط شما با سرور مرکزی قطع شده و اطلاعات ذخیره نگردد، لذا زمانی که انتخاب واحد مقدماتی را انجام دادید و سیستم این پیغام را به شما داد حتما با زدن کلید PrtSc ( پرینت اسکرین ) از صفحه موجود یک فایل تصویری تهیه و در گوشه‌ای از هاردتون ذخیره کنید تا اگر خدای ناکرده به مشکلات بالا برخوردید بتوانیم به شما کمک کنیم.
موفق و مؤید باشید.


قابل توجه متقاضیان صدور اصل دانشنامه و تأییدیه تحصیلی

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/6/27 5:42 عصر

به نام خدا
به اطلاع کلیه دانش آموختگان عزیزمی‌رساند صدور دانشنامه فقط با درخواست کتبی انجام می‌پذیرد و زمان شروع آموزش کل جهت انجام امور مربوط به صدور دانشنامه بعد از تاریخ درخواست می‌باشد. شرایط و مدارک لازم جهت صدور دانشنامه به شرح ذیل می‌باشد:
شرایط :
برای فارغ‌التحصیلان با شرایط ذیل پس از ارائه درخواست و تکمیل مدارک، دانشنامه صادر می‌گردد:
1 ـ دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای دانشجویان پسر
2 ـ دانش آموختگانی که از لحاظ تعهد خدمت به دانشگاه قبلی(در مقطع کاردانی)، تعهدات لازم را انجام داده باشند.
3 ـ دانش آموختگانی که هیچ‌گونه بدهی به صندوق رفاه دانشجویان نداشته‌باشند.
مدارک لازم:
1 ـ ارائه فرم درخواست صدور دانشنامه که فرم آن از طریق لینک زیر قابل دانلود می‌باشد. شایان ذکر است درج شماره تلفن همراه در درخواست ضروری می‌باشد.
                           دانلود فرم درخواست صدور دانشنامه
2 ـ تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای دانش‌آموختگان پسر
3 ـ تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی
4 ـ عکس 4 ×3 (با رعایت حجاب اسلامی برای دانش‌آموختگان دختر) 2قطعه
5 ـ واریز مبلغ یکصد هزار ریال به شماره حساب 7874059017 بانک تجارت شعبه دانشگاه یزد به نام درآمد خدمات آموزشی دانشگاه یزد و ارسال فیش آن به آموزش کل
6 ـ پرداخت مبلغ ده‌هزار ریال به صورت نقدی بابت تمبر
دانش آموختگان لازم است مدارک فوق را به آدرس: یزد ـ بلوار دانشجو ـ جنب برق منطقه‌ای یزد ـ مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان یزد ـ اداره کل آموزش ارسال نمایند ضمناً روی پاکت قید گردد مربوط به صدور دانشنامه
توضیحات: دانشجویانی که در مقطع بالاتر پذیرفته می‌شوند و دانشگاه محل تحصیل آنها درخواست تائیدیه تحصیلی می‌نماید نیز می‌بایست مدارک فوق را ارسال نمایند تا نسبت به صدور تائیدیه تحصیلی آنان اقدام لازم بعمل آید. این دانشجویان اگر شرایط فوق را احراز نکرده باشند، دانشنامه صادر نمی‌گردد ولی صدور تائیدیه تحصیلی بلامانع است لذا مدارک ردیف 5،4،3 و 6 را حتماً می‌بایست ارسال نمایند. ارسال مدارک فقط یکبار انجام می‌پذیرد و برای صدور تأییدیه تحصیلی و دانشنامه همان یکبار کفایت می‌کند.
ـ تحویل اصل دانشنامه در قبال دریافت گواهینامه موقت پایان تحصیلات انجام می‌پذیرد.
ـ اصل دانشنامه فقط به شخص دانشجو یا وکیل قانونی وی تحویل داده خواهد شد.
ـ اسامی دانش‌آموختگانی که دانشنامه آنها از دانشگاه یزد دریافت می‌گردد در همین وبلاگ اعلام می‌گردد.
امیدوارم با رعایت موارد فوق در ارائه هرچه بهتر خدمات آموزشی یاریمان فرمایید.
موفق باشید.


حذف اضطراری

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/6/24 5:6 عصر

به‌نام خدا
بعد از انجام حذف و اضافه در صورتی که به دلایلی دانشجو قصد حذف یکی از دروس خود را داشته باشد می‌تواند تا تاریخ 17/09/1389، با تایید گروه آموزشی مربوطه نسب به حذف آن درس اقدام کند. برای انجام حذف اضطراری شرایط ذیل لازم است :
ـ تعداد درس جهت حذف اضطراری فقط یک درس می‌باشد.
ـ نوع درس لزوماً باید تئوری باشد.
ـ غیبت دانشجو در آن درس بیش از 16/3 مجموع ساعات آن درس نباشد.
ـ با حذف درس تعداد واحدهای باقیمانده دانشجو از 12 واحد کمتر نشود.
موفق باشید.


قوانین ومقررات ترم آخر

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/6/8 4:17 عصر

به‌نام خدا
دانشجویی که حداکثر 24واحد باقیمانده داشته باشد یعنی با اخذ و گذراندن این 24واحد فارغ‌التحصیل شود می‌تواند این واحدها را در ترم آخر اخذ نماید و قانون مشروطی شامل این‌دسته از دانشجویان نمی‌شود. ولی اگر حتی یک‌ واحد بیشتر از 24واحد داشته باشد دانشجوی ترم آخر محسوب نشده و در صورت عدم مشروطی در ترم قبل مجاز به اخذ حداکثر 20واحد می‌باشد . البته دانشجویانی که در ترم قبل معدل آنها حداقل 17باشد می‌توانند در هر ترمی که قرار دارند تا 24 واحد اخذ نمایند. مواردی که عرض شد صراحت قانونی داشته و هیچ‌گونه تبصره‌ای ندارد.
موفق و پیروز باشید.


شرایط تغییر رشته

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/6/3 9:37 صبح

به‌نام خدا
برای دانشجویانی که در خصوص تغییر رشته سئوال نموده بودند موارد زیر اعلام می‌گردد :
طبق ماده 55  آیین‌نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، دانشجو در طول دوران تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی می‌تواند، با داشتن شرایط زیر و موافقت گروه آموزشی ذی‌ربط از یک رشته به رشته دیگر در یک گروه آزمایشی و همان دانشگاه تغییر رشته دهد :
1 ـ ادامه تحصیل متقاضی در رشته قبلی از نظر مقررات آموزشی بلامانع باشد.
2 ـ حداقل 6/1و حداکثر 3/2 واحدهای دوره را گذرانده باشد.
3 ـ نمره آزمون ورودی متقاضی از نمره آزمون پایین ترین فرد پذیرفته شده در سهمیه و رشته مورد تقاضا در همان سال کمتر نباشد.
توضیحات :
ـ تغییر رشته از مقطع پایین‌تر به مقطع بالاتر امکان پذیر نمی‌باشد.
ـ در مدت سنوات باقیمانده امکان گذراندن واحدهای رشته جدید وجود داشته باشد. ( موضوع سنوات تحصیلی در یادداشت‌های قبلی به اطلاع رسانیده شد. )
موفق باشید.


سنوات تحصیلی

ارسال شده توسط محمدمهدی محمودی در 89/5/29 12:3 صبح

به‌نام خدا

مکرراً به عده‌ای از دانشجویان برخورده‌ام که فارغ‌التحصیل شدند ولی با برخی از اصطلاحات آموزش غریبه‌اند و وقتی صحبت از آن می‌شود دچار سردرگمی می‌شوند. از جمله این اصطلاحات سنوات آموزشی است. سنوات آموزش به مدت مجاز برای تحصیل اطلاق می‌گردد. برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) این مدت 6 نیمسال و برای مفطع کارشناسی سراسری ( از پیش دانشگاهی به کارشناسی ) 12 نیمسال می‌باشد و دانشجو موظف است حداکثر در این مدت تحصیل خود را به پایان برساند. البته استثنائاتی نیز برای سنوات وجود دارد که در انشاء‌اله در پست‌های بعدی خواهم گفت.

  موفق باشید


   1   2      >