اسم جمعه که میاد عطر یاد مهمون عزیزی به مشام می رسه که جمعه با نام او گره خورده .
اسم جمعه که میاد شوق دیدن صاحبخونه ای تازه می شه که یه عمره، سر سفره نعمتش نشسته ایم .
اسم جمعه که میاد قلب همه منتظرای عاشق تندتر می زنه و در چشم هاشون می شه نگرانی رو دید .
جمعه روزیه که به خاطر اون وجود نازنین، آفتابش با دعای ندبه طلوع می کنه و با دعای سمات به غروب می نشینه .
جمعه ای که اون حتما میاد، مثل فروردین پر از نسیم شادی بخش و نشاط آورده، مثل مهر سرشار از عطر محبته و مثل دی سیراب باران رحمت و برکته . چه فرقی می کنه اون جمعه تو کدوم فصله؟ جمعه ای که اون میاد، حتی اگه یه زمستون سرد هم باشه، دلش رو به بهار وجود اون میسپاره تا معنی زندگی دوباره روبفهمه . چه فرقی می کنه که آسمون در چه وضعی باشه؟ جمعه ای که اون میاد، حتی اگر یه شب تاریکم باشه از حضور اون غرق نور می شه و می درخشه .
صبح و روشنی همه جا رو می گیره و نم نم بارون محبتش شادی می آفرینه .
جمعه ای که اون میاد، زمین زیر قدم های مبارکش سبز سبز سبز می شه و زیباترین پرندگان، زیباترین درودها رو درآوازشون نثار او می کنند .
جمعه ای که اون میاد، آسمون اشک های شوقشو به پای او می ریزه و لب تمام غنچه ها به خنده باز می شه تا به او سلام کنند .
جمعه ای که اون میاد، گل های رنگارنگ همه زمین رو معطر می کنند و چشم همه منتظران با دیدن گل وجود اون عزیز ازشادی برق می زنه .
جمعه ای که اون میاد، همه دل های عاشق جمع می شن تا در جشن پایان انتظار شرکت کنند و همه دست هایی که برای دعابالا می رفتن، پائین میان تا زودتر دست در دست امامشون بذارن و با اون بیعت کنند .
جمعه ای که اون میاد، یعنی همون جمعه موعود، یه عزیز خیلی دوست داشتنی که بیش از هزار سال از اون دور بوده ایم میون جمع ما میاد و ما می تونیم اونو از نزدیک ببینیم .
جمعه ای که حتما میاد، اون مسافر آشنایی که از همه ما بیشتر مشتاق و منتظر بوده میاد تا با نگاهش ما رو مجذوب خودش بکنه و حرف هایی رو که دوست داریم فقط به اون بگیم، بشنوه .